W przypadku zakończenia operacji na kasie fiskalnej, nie ma możliwości dokonania korekty poprzez wpisanie na kasie transakcji ze znakiem minus. Anulowanie sprzedaży nastąpić może wyłącznie w ściśle określonej formie. W przypadku zwrotów towarów i uznanych reklamacji towarów należy taką czynność ująć w odrębnej ewidencji zawierającej m.in. protokół przyjęcia zwrotu towaru lub reklamacji towaru lub usługi podpisany przez sprzedawcę i nabywcę.
W przypadku oczywistej pomyłki na kasie fiskalnej prowadzić należy odrębną ewidencję, do której podatnik dokonuje niezwłocznie wpisu korekty oczywistej pomyłki przez ujęcie w odrębnej ewidencji:
Przepisy nadal nie rozwiązują kwestii anulowania sprzedaży w przypadku braku odbioru towaru przez klienta (anulowanie sprzedaży). W praktyce zwroty takie należy wpisywać również w ewidencji bez protokołu zwrotu podpisanego przez obie strony transakcji, w miejsce którego należy wpisać jako uwagi okoliczności anulowania sprzedaży.
Par. 3 rozporządzenia z dnia 14 marca 2013 r. w sprawie kas rejestrujących (Dz. U. 2013, poz. 363).
PAMIĘTAJ! Gdy wypełnisz formularz - przeczytaj go uważnie w wersji ostatecznej lub skonsultuj się ze specjalistą! Udostępnione przez nas wzory druków, formularzy, pism, deklaracji lub umów należy zawsze właściwie przetworzyć, uzupełnić lub dopasować do swojej sytuacji.
Pamiętaj, że podpisując dokument kształtujesz nim swoje prawa lub obowiązki, zatem zachowaj należytą uwagę przy zmianach i jego wypełnianiu. Ze względu na niepowtarzalność każdej czynności, samodzielnie lub na podstawie opinii specjalisty musisz ocenić, czy wykorzystany formularz zastał zastosowany przez Ciebie odpowiednio do stanu faktycznego, prawnego lub zamierzonego celu.
Dołącz do programu resellerskiego i zostań specjalistą od przyjaznych formularzy, e-deklaracji i e-administracji, ponieważ fillup to formalności wypełnione.