Na podstawie umowy o prowadzenie ksiąg rachunkowych podmiot uprawniony do prowadzenia zawodowego prowadzenia ksiąg rachunkowych zobowiązuje się do czynności wskazanych w umowie na rzecz zlecającego takie prowadzenie. Umowa powinna szczegółowo regulować zasady współpracy miedzy stronami oraz określać, do jakich czynności zobowiązuje się prowadzący księgi.
Umowa o prowadzenie ksiąg rachunkowych należy do umów nienazwanych, bazującą na umowie zlecenie oraz zasadach ogólnych wynikających z przepisów kodeksu cywilnego.
Prowadzący księgi rachunkowe powinien posiadać ważną umowę ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej za błędy popełnione w związku z prowadzoną działalnością.
Minimalne ubezpieczenie OC, jakie posiadać powinien przedsiębiorca zawierający umowę o prowadzenie ksiąg rachunkowych, nie musi obejmować szkód:
Ubezpieczeniem OC jest objęta odpowiedzialność cywilna przedsiębiorców za szkody wyrządzone w następstwie działania lub zaniechania ubezpieczonego, w okresie ubezpieczenia, w związku z prowadzoną działalnością. Ubezpieczenie OC obejmuje wszystkie szkody bez możliwości umownego ograniczenia przez zakład ubezpieczeń wypłaty odszkodowań, a minimalna suma gwarancyjna ubezpieczenia OC, w odniesieniu do jednego zdarzenia, którego skutki są objęte umową ubezpieczenia OC, wynosi równowartość w złotych 10.000 euro.
Art. 76h ust. 2 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2013 r. poz. 330, z późn. zm.).
PAMIĘTAJ! Gdy wypełnisz formularz - przeczytaj go uważnie w wersji ostatecznej lub skonsultuj się ze specjalistą! Udostępnione przez nas wzory druków, formularzy, pism, deklaracji lub umów należy zawsze właściwie przetworzyć, uzupełnić lub dopasować do swojej sytuacji.
Pamiętaj, że podpisując dokument kształtujesz nim swoje prawa lub obowiązki, zatem zachowaj należytą uwagę przy zmianach i jego wypełnianiu. Ze względu na niepowtarzalność każdej czynności, samodzielnie lub na podstawie opinii specjalisty musisz ocenić, czy wykorzystany formularz zastał zastosowany przez Ciebie odpowiednio do stanu faktycznego, prawnego lub zamierzonego celu.
Dołącz do programu resellerskiego i zostań specjalistą od przyjaznych formularzy, e-deklaracji i e-administracji, ponieważ fillup to formalności wypełnione.