Dziennik Gazeta Prawna
VAT-S1 Zawiadomienie o dokonanym spisie z natury towarów dla potrzeb podatku od towarów i usług

Druk VAT-S1 Zawiadomienie o dokonanym spisie z natury towarów dla potrzeb podatku od towarów i usług

0(0)
6270
Wersja: 18.03.2019

Do czego stosuje się VAT-S1

Zawiadomienie o sporządzeniu spisu z natury dla celów VAT (remanent likwidacyjny), znany jako VAT-S1 to formularz informujący Urząd Skarbowy o dokonanym spisie z natury dla celów podatku VAT. 

Spis z natury należy sporządzić, gdy:

  • podatnik rozwiązuje spółkę cywilną lub handlową niemającą osobowości prawnej (jawną, partnerską, komandytową, komandytowo-akcyjną),
  • podatnik kończy, jako osoba fizyczna lub przedsiębiorstwo w spadku, wykonywać czynności podlegające opodatkowaniu VAT,
  • podatnik nie ma zawieszonej działalności gospodarczej i nie wykonuje, jako osoba fizyczna lub przedsiębiorstwo w spadku, czynności podlegających opodatkowaniu VAT przez co najmniej 10 miesięcy,
  • wygasł zarząd sukcesyjny albo uprawnienie do jego powołania.

Obowiązek ten nie dotyczy spółek handlowych mających osobowość prawną (tj. spółki z o.o. i spółki akcyjnej).

Informację o sporządzeniu spisu z natury należy załączyć do ostatniej deklaracji VAT, wraz z ustaloną na jego podstawię wartością oraz kwocie podatku należnego (kwotę tę wykazuje się w deklaracji VAT w poz. 36 "Kwota podatku należnego od towarów i usług objętych spisem z natury").

Usługę można zrealizować:

  • listownie,
  • podczas wizyty w Urzędzie Skarbowym, odpowiednim dla siedziby lub miejsca zamieszkania, lub w przypadku przedsiębiorstwa w spadku - w urzędzie właściwym dla zmarłego podatnika w dniu jego śmierci,
  • elektronicznie przez portal ePUAP - uprzednio należy jednak skontaktować się ze swoim Urzędem Skarbowym, czy formularz jest w taki sposób odbierany.

Szczegółowe informacje dotyczące sposobu załatwienia sprawy można znaleźć na stronie biznes.gov.pl .

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U. 2004 nr 54 poz. 535)

Nota prawna

PAMIĘTAJ! Gdy wypełnisz formularz - przeczytaj go uważnie w wersji ostatecznej lub skonsultuj się ze specjalistą! Udostępnione przez nas wzory druków, formularzy, pism, deklaracji lub umów należy zawsze właściwie przetworzyć, uzupełnić lub dopasować do swojej sytuacji.

Pamiętaj, że podpisując dokument kształtujesz nim swoje prawa lub obowiązki, zatem zachowaj należytą uwagę przy zmianach i jego wypełnianiu. Ze względu na niepowtarzalność każdej czynności, samodzielnie lub na podstawie opinii specjalisty musisz ocenić, czy wykorzystany formularz zastał zastosowany przez Ciebie odpowiednio do stanu faktycznego, prawnego lub zamierzonego celu.

Płatny
ePUAP
Eksport do XML
Eksport do PDF

Zostań resellerem fillup

Dołącz do programu resellerskiego i zostań specjalistą od przyjaznych formularzy, e-deklaracji i e-administracji, ponieważ fillup to formalności wypełnione.