Dziennik Gazeta Prawna
Uwaga! Druk nieaktualnyAktualny druk: ZAS-Z (5) (od 2019) Zaświadczenie o wysokości zaległości podatkowych zbywającego
ZAS-Z (4) (archiwalny) Zaświadczenie o wysokości zaległości podatkowych zbywającego

ZAS-Z (4) (archiwalny) Zaświadczenie o wysokości zaległości podatkowych zbywającego

0.0(0)
277
Wersja: (4)
Obowiązywał od 01.01.2016 do 31.12.2016

Do czego stosuje się ZAS-Z (4)

Organ podatkowy, za zgodą zbywającego, wydają na wniosek nabywcy, o którym mowa w art. 112 § 1 ordynacji podatkowej, zaświadczenie o wysokości zaległości podatkowych zbywającego. Zaświadczenie potwierdza stan faktyczny lub prawny istniejący w dniu jego wydania. Zaświadczenie wydaje się w granicach żądania Wnioskodawcy. 

W przypadku zaświadczeń wydawanych na żądanie nabywcy, zaświadczenie wydawane jest za zgodą podatnika wyrażoną na piśmie, z jego podpisem urzędowo lub notarialnie poświadczonym albo w formie dokumentu elektronicznego. 

Podstawę do wydania zaświadczenia o niezaleganiu w podatkach lub stwierdzającego stan zaległości, związanych z działalnością gospodarczą, stanowi zgoda podatnika wyrażona na piśmie albo w formie dokumentu elektronicznego, w której podaje imię i nazwisko lub nazwę, adres (miejsca zamieszkania lub zwykłego pobytu, siedziby albo miejsca prowadzenia działalności) oraz identyfikator podatkowy. 

Organ podatkowy wydaje zaświadczenie o niezaleganiu w podatkach lub stwierdzające stan zaległości po porozumieniu: z organami podatkowymi, które były właściwe miejscowo, jeżeli zostały one wskazane we wniosku podatnika lub w piśmie wyrażającym zgodę, o której mowa w art. 306g § 1 pkt 2 i art. 306h § 1 ustawy ordynacja podatkowa; z organami podatkowymi, od których otrzymał do realizacji tytuły wykonawcze. 

Wymagane dokumenty:

  • Wypełniony formularz wniosku.
  • Dowód wniesienia (uiszczenia) opłaty skarbowej, albo uwierzytelnioną kopię dowodu zapłaty. Dowód zapłaty może mieć formę wydruku potwierdzającego dokonanie operacji bankowej.  

Wymagane dokumenty można m.in. dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów:

  • Przesłać pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym).
  • Złożyć bezpośrednio w urzędzie w godzinach jego pracy.
  • przesłać drogą elektroniczną za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej ePUAP, o ile wnioskodawca posiada podpis elektroniczny potwierdzonego założony z wykorzystaniem profilu zaufanego ePUAP. W przypadku braków formalnych w dostarczonych dokumentach

Wnioskodawca zostanie pisemnie wezwany do ich uzupełnienia w terminie 7 dni.

Pełnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnictwa wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty.

Podstawa prawna

Art. 306g § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r. poz. 613, z późn. zm.). Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 29 grudnia 2015 r. w sprawie zaświadczeń wydawanych przez organy podatkowe (Dz.U. 2015 poz. 2355). - załącznik nr.5

Nota prawna

PAMIĘTAJ! Gdy wypełnisz formularz - przeczytaj go uważnie w wersji ostatecznej lub skonsultuj się ze specjalistą! Udostępnione przez nas wzory druków, formularzy, pism, deklaracji lub umów należy zawsze właściwie przetworzyć, uzupełnić lub dopasować do swojej sytuacji.

Pamiętaj, że podpisując dokument kształtujesz nim swoje prawa lub obowiązki, zatem zachowaj należytą uwagę przy zmianach i jego wypełnianiu. Ze względu na niepowtarzalność każdej czynności, samodzielnie lub na podstawie opinii specjalisty musisz ocenić, czy wykorzystany formularz zastał zastosowany przez Ciebie odpowiednio do stanu faktycznego, prawnego lub zamierzonego celu.

Płatny
ePUAP
Eksport do XML
Eksport do PDF

Zostań resellerem fillup

Dołącz do programu resellerskiego i zostań specjalistą od przyjaznych formularzy, e-deklaracji i e-administracji, ponieważ fillup to formalności wypełnione.